Klassiske koncerter hjemme i sofaen

22.02.24
Nyd koncerter og dokumentarer fra hele verden og fra de største musikere gennem tiden. Bibliotekets tjeneste Medici.tv leverer liveoplevelsen direkte hjem til dig.

Medici.tv - klassisk musik til dig

Hvis du er til den klassiske musiks skønhed og temperament, så prøv Medici.tv.

Medici.tv er en slikbutik for fans af den klassiske musik samt historierne og personerne bag. Der er over 1.800 koncerter, operaer og balletter fra 1940’erne og frem til i dag, 1200 dokumentarer og masterclasses fra den klassiske verden. Derudover afholdes der knap 120 live events året, der kan streames fra verdens mest prestigefyldte koncertsale. Så hold endelig øje med deres kalender.

Vi anbefaler

Kom med til en masterclass med selveste Olivier Messiaen og hans hustru Yvonne Loriod, hvor unge pianist-studerende får undervisning og et par visdomsord med på vejen.
> Se masterclassen (bemærk du skal være logget ind for at få adgang).

70-årige Charles Munch dirigerer Boston Symphony Orchestra ‘Brahms symfoni no. 1 & 2’ i denne optagelse, som også var hans første TV-transmission. Charles Munchs helbred havde længe været svækket, men ligeså snart han træder op på podiet er hans fokus, energi og udholdenhed bemærkelsesværdig.
> Se koncerten (bemærk du først får adgang, når du er logget på).

Sådan får du adgang til Medici.tv

1. Gå til denne side

2. Log ind med dit bibliotekslogin og få adgang hjemmefra