Forsiden på magasinet Oplev

Magasinet Oplev er på gaden nu

15.07.21
OPLEV er navnet på det magasin, bibliotekerne i Middelfart og Fredericia skriver og udgiver i fællesskab. Heri kan du læse om alle de spændende, inspirerende og tankevækkende arrangementer, bibliotekerne slår dørene op for i efteråret. Her er noget for enhver smag.

Den 15. juli udkommer efterårets udgave af biblioteksmagasinet OPLEV. Heri præsenterer bibliotekerne i Fredericia og Middelfart Kommune deres flotte efterårsprogram, hvor der som altid er både foredrag, koncerter, læse-, lytte- og strikkeklubber samt meget mere at bruge tid på i de mørke efterårs måneder. Hent OPLEV på dit lokale bibliotek og køb billetter til arrangementerne her

Forfattere, foredrag, musik og familielæsekredse
I det store og brede udbud af arrangementer, Middelfart Kultur & Bibliotek har sat i søen i det kommende efterår, vil der være noget for både børn og voksne, for kvinder og mænd, for familier, for læsehesten og for musiknørden. Vi får bl.a. besøg af den populære forfatter Peter Øvig Knudsen, som deltager i Sindssyg God Søndag den 29. august i Teglgårdsparken.

Du kan også i løbet af efteråret kan du møde Emil Ericsen der tager os med på en jordomsejling og fortæller om livet til søs. Også Asta Olivia Nordenhof, som har modtaget EU’s litteraturpris for romanen ”Penge på lommen” og Stine Pilgaard, som har skrevet den populære ”Meter i sekundet”, lægger vejen forbi KulturØen. Det samme gør børne- og ungdomsforfatteren Line Kyed Knudsen, Lars Bom og Mikkel Beha for blot at nævne nogle få. Og så er der foredrag om dansk møbeldesign, bolsjefilosofi og bæredygtigt strik.

I de åbne og gratis Oasecaféer kan du blive klogere på så forskellige ting serier, keramik og chokolade. Og for den musikinteresserede er der koncertforedrag om C.V. Jørgensen, gåtur med indlagt fællessang, lytteklubber, Klassisk Søndag og selvfølgelig Fyraftenssang.

Vanen tro har vi også inviteret nogle af de bedste børneteaterforestillinger, og som noget nyt er der børneyoga for de 1½-3 årige. For de lidt større børn er der bl.a. både Readathon og Harry Potter-værksteder i efterårsferien samt de hyggelige Familielæsekredse.

Alt det og meget mere kan du læse om i OPLEV.