Sæt dine reserveringer på pause

Her kan du finde en vejledning til, hvordan du kan sætte dine reserveringer på pause i en selvvalgt periode.

Du kan sætte dine reserveringer på pause i en periode, så du ikke skal hente reserverede materialer, hvis du er bortrejst. Det er også nyttigt, hvis man har rigeligt læsestof og i en periode gerne vil undgå, at der kommer nye bøger.

Dette gælder dog ikke bestillinger fra andre biblioteker.

Hvis du sætter dine reserveringer på pause, bliver de ganske enkelt ikke aktiveret i den periode, hvor du er fraværende. De er "passive". Det vil sige: Hvis du står som nummer 1 på listen over reserveringer til en ny spændende krimi, bliver du stående der, indtil du er klar til modtage bøger igen. Hvis du er længere tilbage i køen til et materiale vil du stadig "arbejde" dig frem i køen.

OBS: Vær opmærksom på, at hvis din reservation allerede er undervejs, inden din pause begynder, vil den ikke kunne stoppes i at nå frem. For at undgå det, kan du sætte din fraværsperiode til at begynde 7 dage tidligere.

Begynder din ferie f.eks. den 9. juli, skal din fraværsperiode starte den 2. juli.

Skulle det alligevel ske, at du modtager en reservation, mens du er væk, er der ikke andet at gøre end at reservere materialet igen.

Sådan sætter du dine reserveringer på pause

Log ind på "Min konto"
Vælg "Brugerprofil"
Udfyld pauseperiode under "Reservationer på pause"
Husk at trykke "Gem"

Særligt om fjernlån

Fjernlån, dvs. materialer bestilt fra andre biblioteker f.eks. via bibliotek.dk, som er bestilt til lån og aflevering gennem Middelfart Kultur & Bibliotek, kan du ikke sætte på pause i ferien. Det betyder, at du kan være nødt til at genbestille materialet, hvis de dukker op hos os i din fraværsperiode, og du ikke kan nå at afhente dem indenfor fristen.