Anders V. Munch

Kongebrovej 42
5500 Middelfart

Axel Salto og dansk design

Axel Saltos stentøj står stadig som noget helt ekstraordinært mere end 80 år efter det blev formgivet.

Det er der givetvis flere forklaringer, men nogle af dem er, ifølge professor og designhistoriker, Anders V. Munch, at Axel Salto spillede en helt central rolle i dansk designhistorie.

Foredraget om Axel Salto vil bl.a. dykke ned i, hvordan dansk design fik sit stærke renommé ud fra funktionalistiske idealer og æstetisk form, men også diskutere de spændinger, der var mellem kunst og design, kunsthåndværk og industri i denne periode, hvor selve begrebet ‘industriel design’ var nyt og kontroversielt i dansk sammenhæng.

Foredraget starter kl.19.00. Fra kl. 18 er der mulighed for at se Saltos værker i udstillingen. Billetpris inkluderer adgang til museet. Medlemsskab af CLAY Venner giver ikke gratis adgang til museet denne aften.

Arrangeret i samarbejde med Lillebælt Folkeuniversitet.

>Køb billet