Læsehunden Ollie

Læs med Læsehunden Ollie på KulturØen

17.12.21
Nu kan dit barn få en hyggestund og læse med læsehunden Ollie og hans ejer Mette på Biblioteket på Kulturøen.

Læsehunde henvender sig til børn i 1. – 5. klasse, som har knækket læsekoden, men som er udfordret og mangler motivation til at træne læsningen. Læsehunden Ollie motiverer til at træne læsningen vha. tryghed og glæde.

Dit barn mødes med Ollie og Mette hver uge på Biblioteket på KulturØen, hvor barnet læser højt for hunden. Ollie hverken retter eller dømmer, men tilbyder roen og nærværet, som gør barnet tryg ved at læse. Dit barn skal som udgangspunkt kunne læse bogstaver og høre deres lyde.

Hundeejeren Mette forholder sig neutralt under aktiviteten, men er klædt på til at støtte og opmuntre barnet, når det kræves. Efter hver læsning er der tid til hygge og leg med Ollie, for at give barnet en positiv oplevelse med læsningen.
Et læseforløb varer typisk 6. uger og barnet modtager et læsediplom den sidste gang med et billede af Ollie og dit barn sammen.

Hvis dit barn er interesseret i at prøve et læse-forløb sammen med Ollie og Mette, kan du henvende dig til børneafdelingen på Biblioteket på Kulturøen.

Tlf.: 8888 5231 eller e-mail: bibboern@middelfart.dk