Birgit Sloth til et tidligere arrangement

Velkommen til Fælleslæsning

14.09.21
Middelfart Kultur & Bibliotek slår dørene op til endnu en sæson med det populære Fælleslæsning, hvor man ikke behøver at forberede sig hjemmefra. Blot skal man huske at hente en gratis billet. Første Fælleslæsning finder sted torsdag den 16. september kl. 11.00 i Tænketanken på KulturØen.

Fælleslæsning er, som navnet antyder, baseret på en fælles læseoplevelse. En læseoplevelse, som først finder sted, når vi er samlet, og derfor ikke kræver, at man har læst noget hjemmefra. Bibliotekar Birgit Sloth har udvalgt velegnede tekster, som læses højt på dagen, og så taler vi i fællesskab om vores umiddelbare oplevelse af teksten.

Sådan foregår det
Det koster ikke noget at deltage i Fælleslæsning, men man skal sørge for at sikre sig en gratis billet til arrangementet Så hent din billet på bibliotekets hjemmeside www.middelfartbibliotek.dk eller på biblioteket, så du er sikker på en plads.

Når vi er samlet, læser Birgit Sloth den valgte tekst højt. Undervejs i oplæsningen holdes der pauser, og det er her, samtalen om teksten begynder. Nogen har måske et spørgsmål til det, der netop er blevet læst, mens andre kan være blevet mindet om noget, der kan give afsæt for en snak. Fælleslæsningen veksler altså mellem højtlæsning og samtale, hvilket giver tid til fordybelse og personlig indlevelse.

Hvornår er det?
Der er Fælleslæsning fire gange i løbet af dette efterår: Torsdag den 16. september, onsdag den 6. oktober, tirsdag den 2. november og onsdag den 8. december. Alle dage kl. 11-12.
Alle er velkomne til at dage i Fælleslæsningen, og der kræves ingen særlige forudsætninger. Det er gratis at deltage, men nødvendigt at have billet.

> Bestil billet 16.september
> Bestil billet 6. oktober