Birgit Sloth til et tidligere arrangement

Biblioteket byder på gode samtaler om gode bøger

17.01.22
Gode bøger avler gode samtaler, og det er berigende at mødes om litteraturen. Så det gør vi naturligvis igen i vinteren og foråret 2022, når de Åbne Læsecaféer i Ejby og på KulturØen slår dørene op for gode snakke om udvalgte romaner over en kop kaffe.

Hent en bog på biblioteket. Tag den med hjem og læs den. Og tag så tilbage til biblioteket for at mødes med nogle andre, som også har læst bogen. Del din egen oplevelse og lyt til de andres.
Så enkel er opskriften på at deltage i de Åbne Læsecaféer, som finder sted på Ejby Bibliotek og Biblioteket på KulturØen.

Hvad skal vi læse, og hvornår skal vi mødes?
På Ejby Bibliotek er det Maria Guldager Rasmussen, der har udvalgt bøgerne til forårets læsecaféer. I denne sæson er overskriften ’Venskab’, og det betyder, at de tre valgte romaner alle på en eller anden måde har med venskab at gøre. Og med meget andet.

I januar lægger vi ud med at læse den ungarske roman ’Døren’ af Magda Szabó. Herefter følger klassikeren ’Mus og mænd’ af amerikanske John Steinbeck, og i marts runder vi sæsonen af med romanen ’Astrid & Veronika’ af svenske Linda Olsson.

Læsecaféen på Ejby Bibliotek finder sted tirsdag den 22. februar, tirsdag den 29. marts og tirsdag den 26. april. Alle dage kl. 11-12.

> Bestil billet til den 22. februar
> Bestil billet til den 29. marts
> Bestil billet til den 26. april

På Biblioteket på KulturØen lægger forårets tre læsecaféer alle op til nogle af de spændende arrangement, der er på plakaten.
Onsdag den 2. februar skal vi læse og tale om Tænkepausen ’Opmærksomhed’ af Emma Louise Louth, da Emma selv kommer til Oasecafé ugen efter for at fange vores opmærksomhed.
Og torsdag den 10. marts skal vi læse ’Fædre’ af journalist og sociolog Aydin Soei, inden Aydin lægger vejen forbi KulturØen den 16. marts og fortæller mere om sin bog om fædre og sønner.

Begge læsecaféer på Biblioteket på KulturØen er kl. 11-12.

> Bestil billet til den 10. marts

Sådan deltager du
Bibliotekerne skaffer de bøger, der skal læses, og den aktuelle bog kan afhentes og lånes i den betjente tid på det pågældende bibliotek ca. en måned inden, den er på programmet i læsecaféen.

Det er gratis at deltage i læsecaféerne, men det er nødvendigt at have billet. Billet kan hentes her på siden eller ved henvendelse på dit lokale bibliotek. Du kan også få en samlet folder med alle titler og tider på Biblioteket på KulturØen og på Ejby Bibliotek.