Mandagsjazz med den norske trommeslager Snorre Kirk

100 kr.
Middelfartsalen

Mandagsjazz med Snorre Kirk feat. Stephen Riley

Snorre Kirk og Stephen Riley gæster KulturØen!

Det er ikke hvem som helst, der indtager KulturØens jazzscene mandag den 9. september. Det er nemlig ingen ringere end den prisbelønnede, norske trommeslager og komponist, Snorre Kirk, og den amerikanske mestersaxofonist, Stephen Riley, der er på plakaten.

Snorre Kirk har på rekordtid slået sit navn fast på den europæiske jazzscene, hvor han ikke bare har akkompagneret et hav af prominente navne, men også høstet ros og hæder for egne kompositioner og albums.

Det samme har tenorsaxofonisten Stephen Riley, der allerede som 17-årig blev en del af både Harry Connicks og Ray Charles’ orkestre, og som siden da har turneret og indspillet med nogle af jazzens allerstørste stjerner.

Med sin sublime, silkebløde og altid overskudsagtige lyd anser anmeldere, kollegaer såvel som jazzconnoisseurers i dag Stephen Riley for at være tenorsaxofonens helt store stilskabere.

Eller som Thomas Blachman, der gæstede KulturØen i forbindelse med åbningen af Middelfart Jazz Festival siger;

“Stephen ikke bare spiller jazz…han opfinder jazz.”

På KulturØen kommer Stephen Riley dog til at fremføre kompositioner skabt af Snorre Kirk - i samarbejde med Magnus Hjort (piano) og Anders Fjeldsted (bas) - hvilket de har gjort på diverse skandinaviske jazzscener- og festivaler i løbet af sommeren.

Nu er det Middelfarts tur.